11 de desembre de 2011

PAUTES PER A LES ESCENES

1a PART

Escalfem, notem que alguns tenim les espatlles i les cervicals molt tenses. Hi dediquem uns minuts de la classe per estovar-ho. Escalfem l'articulació, especialment l'agilitat amb embarbussaments com:
Teta tonta tota tu t'untes de tinta
Duc pa sec al sac, m'assec on so i el suco amb suc
A ca la Clara és a la cala d'Alacant
I altres jocs de sons com repetir molt ràpid
manala menele minili monolo munulum
Aquest, va costar molt, per què?

Els exercicis de concentració van anar molt i molt bé i de seguida com recuperar l'exercici dels ritmes del dia anterior: Analitzem un dels exercicis i apuntem per a tenir en compte uns quants conceptes.
Plantejament, nus i desenllaç.
Obstacles.
Conflicte.
Jerarquia de poders.
El menor i el major.
Focus, focalitzem.
Personatges.
Contrast.
Forma i contingut.
Crescendo.
Espai (Proxemia).


2a PART

Recuperen les improvisacions del dia 12 de l'11 però com que falten tres companys de tres en fem dues:
A) Brogan, Ana, Laura, Mariona (les veïnes).

Les veïnes "assassines" demanen sal


Veuen per la finesta com a les veïnes maten algú


Anem a tocar el timbre!


B) Júlia, Oriol, Irene, Eloi, Iraida i Josep (els convidats).

Però quin idioma parla aquesta parenta vostra?

Perquè mengen així? No han après a menjar?
Treballen i llavors observem tots junts, pas a pas, com hi apliquem els conceptes anteriors per aclarir la història (les rèpliques essencials), crear espectatives i resolucions: com faig créixer un estat anímic per llavors reaccionar?, com ens situem a l'espai, com cedeixo espai-temps al company que té el poder a l'escena, etc.
Hem fet l'anàlisi i correcció del primer fragment de cada escena que han preparat.