4 de gener del 2012

El primer assaig del 2012!

El 2 de gener vam fer una classe de recuperació de teatre, i vam començar a treballar amb alguns paràmetres que l'Helena Tornero va enviar a la Marta.
Per començar vam fer una mica d'escalfament, que després de Cap d'Any ens feia falta, i quasi de seguida ens vam posar a treballar amb dues de les quatre improvitzacions que ens havia fet arribat l'Helena. També havíem hagut de fer respondre unes preguntes als nostres pares sobre el franquisme i el 23-F, i les situacions que ens plantejava l'Helena hi estaven molt relacionades.
La primera es feia amb grups de tres i es tractava del següent:
Hi havia tres personatges, 1, 2 i 3. Cadascú tenia un objectiu, un secret i un estat anímic. Per exemple, 1 volia estudiar per un examen que era molt important per ell, dubtava entre si li agradaven els nois o les noies i estava molt nerviós. 2 també volia estudiar per l'examen, però era més important poder estar a casa de l'1, ja que n'estava enamorat, i també, a més a més, treballava per la policia i volia descobrir el secret de 3: el seu estat anímic era el cansament. I 3 estava implicat en política, havia de marxar a l'exili i no sabia si tornaria, i deixava una capsa a casa del seu amic de l'infància, 1, i tenia molta gana i molta set.
Es tractava de que cadascú arribés a complir els seus objectius sense que els altres s'assabentessin dels seus secrets.
La segona, en canvi, vam tenir una estona per preparar-la, i consistia en fer veure que un pres s'havia mort durant un interrogatori. Aquesta improvització la vam fer en grups de quatre, i els personatges eren: el mort, els dos interrogadors ( A i B ), i el seu cap. La situació es presentava així: durant un interrogatori, B havia baixat al bar a fer unes copes, cosa prohibida, i al tornar, havia trobat l'interrogat mort a mans d'A. B no vol carregar amb la responsabilitat de l'assassinat, però tampoc pot dir que ha marxat de la sala, i A vol evitar que el cap el castigui, i per tant tampoc pot delatar B. El cap l'interessa tenir els noms que havia de xerrar la víctima per la reunió amb els seus superiors, i depenia de l'habilitat d'A i B que descobrís el crim.
Finalment, per acabar, vam fer un exercici d'imaginar haver estat interrogats per treballar en un altre registre, més dramàtic, del que normalment estem acostumats.
No hi ha fotos dels treballs de la classe, però la Marta  va gravar totes les improvitzacions per enviar-les a l'Helena!
A veure si el pròxim dia podem començar a treballar amb alguns fragments de l'obra definitiva! :D