15 de gener del 2012

14 de gener, més detalls

Aquest dissabte tots esperàvem amb candeletes la visita de l'Helena Tornero una altra vegada. Aquesta vegada perquè ens havia de donar notícies sobre el tema de l'obra!!!

El primer que varem fer va ser parlar una mica de les improvitzacions que havíem treballat la darrera classe. Llavors, els dies de nadal varem haver de fer uns deures encomanats per l'Helena que consistia en fer una sèrie de preguntes als pares, així que varem comentar una mica el que ens havia sorprès i ens varem anar enfilant parlant del tema una bona estona! Va ser interessant poder escoltar anècdotes dels pares dels companys. Aquest matí es pot dir que varem fer una espècie de classe d'història!
Tornant d'esmorzar va arribar  l'hora que l'Helena ens passés alguns escrits que havia començat a preparar per a la nostra obra!!! Cada un de nosaltres varem llegir algun moment o altre i varem començar a endinsar-nos en aquest projecte encara més, i situant-nos al tema. Em sembla molt que no puc parlar del tema de l'obra, així hi ha més intriga.....taran taran....
Finalment, l'Helena ens va ensenyar fotografies d'uns llibres que portava i anàvem comentant els fets que s'estaven produint.
Entre tot això ens va comentar detalls de la idea general de l'obra i també varem escoltar música, especialment la música preferida que escoltaven els pares a la nostra edat :)

Bé, companys! si em deixo alguna cosa, feu el favor de posar-ho!!!! jejeje

Fins aviat Helena, i fins la setmana que ve nois!


Una abraçada.

4 de gener del 2012

El primer assaig del 2012!

El 2 de gener vam fer una classe de recuperació de teatre, i vam començar a treballar amb alguns paràmetres que l'Helena Tornero va enviar a la Marta.
Per començar vam fer una mica d'escalfament, que després de Cap d'Any ens feia falta, i quasi de seguida ens vam posar a treballar amb dues de les quatre improvitzacions que ens havia fet arribat l'Helena. També havíem hagut de fer respondre unes preguntes als nostres pares sobre el franquisme i el 23-F, i les situacions que ens plantejava l'Helena hi estaven molt relacionades.
La primera es feia amb grups de tres i es tractava del següent:
Hi havia tres personatges, 1, 2 i 3. Cadascú tenia un objectiu, un secret i un estat anímic. Per exemple, 1 volia estudiar per un examen que era molt important per ell, dubtava entre si li agradaven els nois o les noies i estava molt nerviós. 2 també volia estudiar per l'examen, però era més important poder estar a casa de l'1, ja que n'estava enamorat, i també, a més a més, treballava per la policia i volia descobrir el secret de 3: el seu estat anímic era el cansament. I 3 estava implicat en política, havia de marxar a l'exili i no sabia si tornaria, i deixava una capsa a casa del seu amic de l'infància, 1, i tenia molta gana i molta set.
Es tractava de que cadascú arribés a complir els seus objectius sense que els altres s'assabentessin dels seus secrets.
La segona, en canvi, vam tenir una estona per preparar-la, i consistia en fer veure que un pres s'havia mort durant un interrogatori. Aquesta improvització la vam fer en grups de quatre, i els personatges eren: el mort, els dos interrogadors ( A i B ), i el seu cap. La situació es presentava així: durant un interrogatori, B havia baixat al bar a fer unes copes, cosa prohibida, i al tornar, havia trobat l'interrogat mort a mans d'A. B no vol carregar amb la responsabilitat de l'assassinat, però tampoc pot dir que ha marxat de la sala, i A vol evitar que el cap el castigui, i per tant tampoc pot delatar B. El cap l'interessa tenir els noms que havia de xerrar la víctima per la reunió amb els seus superiors, i depenia de l'habilitat d'A i B que descobrís el crim.
Finalment, per acabar, vam fer un exercici d'imaginar haver estat interrogats per treballar en un altre registre, més dramàtic, del que normalment estem acostumats.
No hi ha fotos dels treballs de la classe, però la Marta  va gravar totes les improvitzacions per enviar-les a l'Helena!
A veure si el pròxim dia podem començar a treballar amb alguns fragments de l'obra definitiva! :D

19 de desembre del 2011

Més Circ!

La setmana passada va tornar a venir la Bibiana per fer-nos una nova classe de circ. Durant la primera part  vam fer escalfament, després van practicar volterestes, pins i rodes... i vam fer d'altres acrobàcies noves com la croqueta individual i la croqueta col·lectiva: ens fiquem tots apretadets, estirats i un al costat de l'altre i el primer comença a rodar per damunt de la resta fins que acabi l’últim, i així successivament. I després en grups vam fer "la croqueta gegant transportadora de troncs", que consistia en cinc fent la croqueta a la vegada i un estirat horitzontalment al qual transportaven i no tenia que fer rés més que disfrutar.

També vam practicar equilibris en parella com:
-El portor es fica a quatre grapes i l’àgil es fica de peu a la seva esquena (amb un peu cap al cul, i l'altre més cap a les espatlles).
-El portor de peu amb les cames obertes i ajupit amb l'esquena ben recta i l’àgil fica un peu a cada cama del portor (ben amunt cap al costat de la cintura per no fer-li mal).

Cap a la segona part vam continuar amb equilibris amb  parella, però aquest cop tenien que ser més improvisats, per que anaven més cap a l'experimentació i recerques de postures noves.

Finalment vam fer unes divertides i esbojarrades improvisacions en 2 grups de 4 persones(Aram, Andreu, Julia i Brogan; Eloi, Josep, Mariona i Ana) i una parella de 2 (Oriol i Aina).

Les improvitzacions consistían en 2 persones que van a comprar en una tenda i 2 persones que treballen en aquest. En el cas de la parella anaben a comprar tots dos.
La tenda era ben grossa amb moltes prestatgeries, amb productes que estaben cap per baix, alts, grans etc.

  • La primera impro: Dues noies que van a comprar sabates.


Está molt adalt!!!

  • La segona impro: Parella que va a comprar al supermercat.
        



  • La tercera impro: Amics que van a comprar un regal.
 
Uns clients ben estranys i afeminats!!






11 de desembre del 2011

PAUTES PER A LES ESCENES

1a PART

Escalfem, notem que alguns tenim les espatlles i les cervicals molt tenses. Hi dediquem uns minuts de la classe per estovar-ho. Escalfem l'articulació, especialment l'agilitat amb embarbussaments com:
Teta tonta tota tu t'untes de tinta
Duc pa sec al sac, m'assec on so i el suco amb suc
A ca la Clara és a la cala d'Alacant
I altres jocs de sons com repetir molt ràpid
manala menele minili monolo munulum
Aquest, va costar molt, per què?

Els exercicis de concentració van anar molt i molt bé i de seguida com recuperar l'exercici dels ritmes del dia anterior: Analitzem un dels exercicis i apuntem per a tenir en compte uns quants conceptes.
Plantejament, nus i desenllaç.
Obstacles.
Conflicte.
Jerarquia de poders.
El menor i el major.
Focus, focalitzem.
Personatges.
Contrast.
Forma i contingut.
Crescendo.
Espai (Proxemia).


2a PART

Recuperen les improvisacions del dia 12 de l'11 però com que falten tres companys de tres en fem dues:
A) Brogan, Ana, Laura, Mariona (les veïnes).

Les veïnes "assassines" demanen sal


Veuen per la finesta com a les veïnes maten algú


Anem a tocar el timbre!


B) Júlia, Oriol, Irene, Eloi, Iraida i Josep (els convidats).

Però quin idioma parla aquesta parenta vostra?

Perquè mengen així? No han après a menjar?
Treballen i llavors observem tots junts, pas a pas, com hi apliquem els conceptes anteriors per aclarir la història (les rèpliques essencials), crear espectatives i resolucions: com faig créixer un estat anímic per llavors reaccionar?, com ens situem a l'espai, com cedeixo espai-temps al company que té el poder a l'escena, etc.
Hem fet l'anàlisi i correcció del primer fragment de cada escena que han preparat.

3 de desembre del 2011

Sessió d'informàtica

Laura: Bé, com que vam fer aquest post l'altre dia i gairebé no està i ningú el retoca me proposat fer-ho.

Com que no teniem ni idea de fer servir el blog, la Marta ens va ensenyar com publicar un missatge en aquest blog, com deixar comentaris, i també com crear un gmail.


Ara, desprès d'aquesta sessió, jo ja sé fer-lo servir i per això estic comentant però: Sóc la única?
Va gent, publiqueu les vostres opinions i fem que això funcioni !


Però ahir, no només vam fer la sessió d'informàtica, també vam treballar. Pels que no hi eren, Aina i Andreu, faré un petit resum del que vam fer.

Vam proposar frases molt corrents ( com per exemple: Caram, Què?, Saps què? , Merda, ... ) i altres monosíl·labs ( com per exemple: oh, ah, eh?, e, uuu , ... ) i a partir d'aquí havíem de crear quelcom usant només aquestes paraules, com una cançó, un ball o una escena.
Ens vam dividir en tres grups i ens vam posar a treballar. Cal dir que el resultat va ser d’allò més còmic, i encara cal arreglar alguns detalls que hem de treballar d'aquestes improvisacions.
La setmana que ve, recordeu que farem les improvisacions de l'altre dia (la que hi havia d'haver un crim i una cançó) i les d'aquesta setmana, així que ja sabeu.

Bé, crec que això es tot. No ho he fet pas tan malament no?

Marta: Perfecte Laura, i aquí algunes imatges de la classe:

Les cinquanta expressions que vam recollir entre tots.


En recolliu mínim 25 i hi apliqueu els canvis de ritme, tonalitat, intensitat, timbre i quantitat.

Practicant.

I practicant.



1 de desembre del 2011

Classe d'acrobàcia

Aquest dissabte passat la Bibiana els va donar la classe d'acrobàcia. El dia següent molts tenien agulletes. Tot i així ja estan esperant que arribi la propera amb ella que serà el 17 de desembre. Aquestes dues primeres sessions són les prèvies a la creació d'una coreografia que es farà amb dues sessions més. Llavors hauran de seguir assajant i millorant  fins a final de curs, ens servirà per a completar l'escalfament de les classes habituals.